+45 3170 3437 [email protected]

Søgemaskineoptimering

den gratis vej til mere salg

Søgemaskineoptimering bør være det solide fundament i enhver online marketingstrategi

Lad Webdesign Danmark hjælpe dig

og bliv synlig på nettet

“Du har fået lavet den mest fantastiske hjemmeside/webshop i lækkert design med flotte billeder og attraktive priser 🙂

Der er bare ikke andre end din mor, der har opdaget det☹”

Uden søgemaskineoptimering bliver du bare ikke fundet

Konkurrencen om at blive vist på side et i Googles søgeresultater er hård, så hvis dit site ikke er trimmet i forhold til Googles søgealgoritmer, kan du godt glemme alt om at blive fundet på nettet

Hvorfor er det vigtigt?

I Danmark står Google for 95% af al søgning. Undersøgelser har vist at op mod 70 – 90% af brugerne klikker på de gratis søgeresultater på side 1. Så det kan i høj grad betale sig for din business at optimere i forhold til at komme højt på Googles liste over søgeresultater.

Hvordan vurderer Google dit site?

Google lever af at levere relevante resultater på søgninger. Gør de ikke det, finder brugerne hurtigt andre veje. Helt overordnet vurderer Google primært de enkelte sider ud fra en analyse af selve indholdet på siden samt omfanget (og kvaliteten) af sites, der linker til siden.

Hvad er søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering handler med andre ord om at sikre at siderne i størst muligt omfang bliver opfattet som relevante, når Googles søgemaskine robot kommer på besøg – og ikke mindst, at brugerne finder det de leder efter når de søger. Og i forhold til det andet hovedområde – sites der linker til siden – er opgaven at få så mange “kvalitetslinks” som muligt.

Hvad er Googles kriterier?

Googles kriterier for at vurdere en side som relevant og af høj kvalitet er for en stor dels vedkommende ikke offentligt tilgængelige. Google er meget opmærksom på, at det ikke skal være muligt at ”snyde” sig til en høj placering ved målrettet at tilpasse sine sider i forhold til Googles algoritmer.

Dog er der en række kriterier som Google selv opstiller og som erfaringsmæssigt virker, når man skal optimere et site:

  • Google skal kunne finde alle sider
  • Hurtige svartider
  • Mobilvenlig
  • Undgå duplicate content
  • Optimal brug af diverse tags (title-tag, metabeskrivelse, header tags, alt-tag vedr. billeder)
  • Intern linkning
  • Kvalitetsindhold på de enkelte sider
  • Opbygning af links fra andre sites til dine sider

Hvordan laver Webdesign Danmark søgemaskineoptimering?

Lad os først slå fast at fundamentet for os altid vil være en grundig analyse af din hjemmeside / webshop lavet ud fra de tanker og ambitioner du har for din hjemmeside kombineret med en analyse af dine konkurrenter. Her kan du læse mere om, hvordan vi laver en 360 graders analyse af dit website – denne kan enten erhverves som et selvstændigt produkt eller som en del af en SEO-tilretning af din hjemmeside.

I Webdesign Danmark tror vi fuldt og fast på, at den mest langtidsholdbare måde at lave søgemaskineoptimering på, er at lave indhold af høj kvalitet. Vi går ikke efter at opnå en korttidsgevinst ved at tilrette i forhold til Google algoritmer, der alligevel hurtigt ændrer sig.

Du får med andre ord et site, der ikke er sårbart over for de ændringer Google måtte foretage i sine algoritmer, idet langt de fleste af Googles ændringer har til hensigt at identificer kvalitetsindhold og frasortere sites, hvor man prøver at manipulere sig til høje placeringer.

Til gengæld vil vi gøre alt at for at optimere din hjemmeside / webshop i forhold til de kriterier vi har nævnt ovenfor og som Google selv siger god for.

Hvornår ser jeg resultater?

Lad os være ærlige: I modsætning til Google Ads (Adwords), hvor man i princippet altid kan betale sig til en topplacering, er der ingen garanti for, at man når op på side et uanset hvor meget man har trimmet sin hjemmeside. Der er mange faktorerer, der afgør hvordan man bliver vurderet af Google og i forhold tll søgeord, hvor der er meget stor konkurrence kan det tage lang tid og involvere en hel del fintuning at komme til tops. Omvendt kan man via en grundig søgeordsanalyse og øvrige søgeoptimeringer i mange tilfælde opnå meget hurtige resultater og overhale konkurrenterne med forholdsvis enkle midler.

 

Løbende monitorering og tilpasning

Det er vigtigt at understrege at søgemaskineoptimering er en fortløbende proces. Googles algoritmer ændrer sig, kundernes søgevaner ændrer sig og konkurrenterne står heller ikke stille.

Vi lægger i Webdesign Danmark stor vægt på at lave en opsætning, så du løbende kan følge med i om initiativerne giver bonus, og vi vil hellere end gerne stå for overvågning og tilpasning af dit site, så du hele tiden er sikret den bedst mulige placering.

De bedste værktøjer

Søgemaskineoptimering og den løbende opfølgning på optimeringerne er i stort omfang baseret på anvendelse af værktøjer, der kan analysere din og konkurrenternes hjemmesider. Webdesign Danmark bruger nogle af de førende produkter på markedet – bl.a. Screaming Frog og SemRush – til at analysere hver eneste side på dit (og konkurrenternes) site. Til den løbende monitorering og afrapportering af, hvordan brugerne interagerer med dit site bruger vi primært Googles egne produkter – Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager, Google Data Studio.

Man skal holde tungen lige i munden for at få opsat disse værktøjer og få dem til at spille sammen. Det klarer vi med et smil:-)

Hvad så med AdWords (Google Ads)?

Når nu 70-90% af brugerne klikker på de gratis søgeresultater hvorfor så overhovedet bruge penge på Google Ads og betale for clicks?

For det første er billedet ikke nødvendigvis så simpelt: Selv om de fleste klikker på de gratis søgeresultater, er der nogle undersøgelser, der viser, at når det drejer sig om ”købsparate” søgninger (søgninger, der er rettet direkte mød køb i forhold til mere generel informationssøgning), er der en langt større andel, der klikker på de betalte søgeresultater.

Desuden viser resultaterne af søgemaskineoptimeringen sig ikke nødvendigvis på dag et – ofte vil det tage et stykke tid inden forbedringerne slår igennem på Google.

Her har AdWords sin berettigelse, idet man kan betale sig til en placering og dermed hurtigt opnå resultater.

Hos Webdesign Danmark anbefaler vi, at man lægger ud med Søgemaskineoptimering for helt overordnet at få trimmet sitet. Man kan herefter supplere med AdWords, hvor man kan skrue op og ned for betalingsdelen efter behov.

Online Marketing

Pengene tilbage garanti

 

Hos Webdesign Danmark binder du dig ikke til noget. Vi stoler på, at kvaliteten af vores arbejde vil få dig til at blive. Så vi opererer ikke med lange kontrakter, som du ikke kan komme ud af. Hvis du ikke synes samarbejdet giver værdi, kan du opsige det fra dag til dag.

Tværtimod giver vi tilfredshed eller pengene tilbage på de første kr. 5.000,- vi fakturerer. Efter vi er blevet enige om hvilke opgaver. vi skal udføre i forhold til dit site, går vi i gang. Når vi har nået de kr. 5.000, gør vi sammen status over det udførte arbejde. Er du på dette tidspunkt ikke tilfreds, får du de kr. 5.000,- tilbage - uden diskussion.

Få et opkald fra More Webdesign Danmark. Vi ringer til dig snarest muligt til en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med søgemaskineoptimering

Bliv kontaktet