+45 3170 3437 [email protected]

Opsætning af Google Analytics

Korrekt opsætning af Google Analytics er afgørende for, om du kan optimere din online tilstedeværelse

Lad Webdesign Danmark hjælpe dig

og bliv synlig på nettet

Google Analytics er simpelthen et uundværligt værktøj, når du skal finde ud af, hvordan dine brugere opfatter og interagerer med dit site.

Hvorfor Google Analytics?

Digital Marketing uden Google Analytics er som at køre bil med lukkede øjne: Du aner ikke, hvad du rammer, og hvor du kommer hen.

Uanset om du laver SEO, Adwords, Facebook eller andre former for marketing, er din opsætning af Google Analytics afgørende for at du kan følge med i effekten af dine tiltag., hvordan dine brugere opfatter og interagerer med dit site. Med den rette opsætning kan du i detaljer følge med i brugernes vej til konvertering og til enhver tid have det rette udgangspunkt for yderligere optimeringer.

Hvad er Google Analytics?

Google Analytics er et gratis program fra Google, der gør det muligt at følge med i helt præcist hvor dine kunder kommer fra, hvilke sider finder de interessante, hvem der konverterer og så videre.

Du har sikkert en masse formodninger om, hvilke kanaler, der skaffer dig kunder i butikken og hvilke sider, der er interssante for dine kunder!? Men måske tager du fejl og bruger dine penge på noget, der ikke giver værdi?

Med en korrekt opsætning af Google Analytics kan du få syn for sagen og basere din digitale tilstedeværelse på facts i stedet for formodninger.

Det fulde udbytte af Analytics

Med en basal opsætning af Google Analytics har du adgang til et mængde nyttig information om hvor dine kunder kommer fra, hvilke sider de tilgår osv. Du kan også opsætte mål i forhold til hvor lang tid brugerne er på en given side, hvor mange der konverterer via f.ek.s. “Tak fordi du handlede med os” osv. osv.

For at få det fulde udbytte af Analytics er du imidlertid nødt til at integrere Analytics med en række andre Google værktøjer. Nedenfor vil vi kort skitsere de vigtigste integrationer, der muliggør at du kan få mere detaljerede oplysninger og dermed målrette din indsats mere præcist.

Analytics og Google Search Console

Google Search Console er endnu et gratis produkt fra Google, som du absolut skal have sat op som en del af din din monitorering af og forbedring af din online tilstedeværelse.

Værktøjet er primært relevant i forhold til Søgemaskineoptimering, idet det giver information om hvilke søgninger, der har ført brugerne frem til dit site, listning af sider, der ikke er blevet indekseret af Google (f.eks. duplicate content) om siderne vurderes at være mobilvenlige osv.

Hvorfor integrere Analytics og Google Searche Console?

Når du knytter din Google Analytics og Google Search Console sammen, får du udvidet din Google Analytics, så du kan se søgeord, landingssider, eksponeringer m.v. direkte i Goggle Analytics.

Analytics og Google Tag Manager

Google Tag Manager er et værktøj til at opsætte mere detaljeret sporing af aktiviteten på dine sider uden man behøver involvere en programmør. F.eks. kan man tilføje sporing af downloads, klip på bestemte knapper, udfyldelse af formularer m.m.

Hvorfor integrere Analytics og Google Tag Manager?

Når du sender sporingsdata fra Google Tag Manager til Analytics får du flere og mere detaljerede data om hvordan brugerne anvender dit site – og demed endnu bedre mulighed for at foretage forbedringer og øge din omsætning.

Analytics og Url Builderen

Selvom Google kan meget, er det ikke altid, de automatisk kan spore tilstrækkeligt med data til, at du kan se, hvordan dine besøgende har fundet dit site.

For eksempel kan du have en række annoncer på Facebook, men her kan Google Analytics kun sige, at kunden er kommet fra Facebook, men ikke hvilken specifik annonce, der fik kunden på rette spor.

Med Url Builderen kan du få genereret en URL, der gør det muligt for Google Analytics at spore helt i detaljer, hvad der har ført dine brugere til dit site. Og det uanset om det drejer sig om en Facebook annonce, en email, et nyhedsbrev eller noget helt andet.

 

Webdesign Danmark  – Google Analytics med alle de relevante data

I de rigtige hænder er Google Analytics et fantastisk værktøj til at analysere hvor dit website fungerer og hvor det fungerer mindre godt, hvem der er dine brugere, hvad er effekten af dine online aktiviteter osv.

Som udgangspunkt er tilknytning af Google Analytics og Google Search Console til dit site en forholdsvis simpel øvelse. Men skal du have det fulde udbytte af værktøjerne er det lidt mere indviklet at få opsat relevante mål samt  få sat Tag Manager og Url Builderen i spil, så du får de bedste forudsætninger for at trimme din online tilstedeværelse.

Uanset om du ønsker hjælp til at komme i gang med Google Analytics selv eller ønsker en løbende aftale om at trimme din opsætning, står vi klar

Vi tilbyder

  • Opsætning af Google Annalytics
  • Opsætning af Google Search Console
  • Opsætning af Google Tag Manager
  • Opsætnng af Url Builderen
  • Sammenknytning til Google Ads (Adwords)
  • Opsætning af mål med henblik på at kunne måle og optimere på konverteringer.
  • Opsætning af rapportering fra Google Analytics og/eller Google Data Studio.
  • Løbende vedligeholdelse af din målopsætning og tilpasning af rapportering efter dine behov..

Google Analytics – en naturlig del af vores workflow

Uanset hvilken af vores ydelser du ønsker at benytte dig af – Søgemaskineoptimering, Google AdsStartpakken – er opsætning af Google Analytics en integreret del af pakken. Både du og vi skal kunne følge op på, om aktiviteterne har den ønskede effekt og optimere indsatsen, så der skaffes flest mulig kunder i butikken.

Online Marketing

Pengene tilbage garanti

 

Hos Webdesign Danmark binder du dig ikke til noget. Vi stoler på, at kvaliteten af vores arbejde vil få dig til at blive. Så vi opererer ikke med lange kontrakter, som du ikke kan komme ud af. Hvis du ikke synes samarbejdet giver værdi, kan du opsige det fra dag til dag.

Tværtimod giver vi tilfredshed eller pengene tilbage på de første kr. 5.000,- vi fakturerer. Efter vi er blevet enige om hvilke opgaver. vi skal udføre i forhold til dit site, går vi i gang. Når vi har nået de kr. 5.000, gør vi sammen status over det udførte arbejde. Er du på dette tidspunkt ikke tilfreds, får du de kr. 5.000,- tilbage - uden diskussion.

Få et opkald fra Webdesign Danmark. Vi ringer til dig snarest muligt til en uforpligtende snak om, hvordan Google Analytics kan hjælpe dig med at trimme din online tilstedeværelse.

Bliv kontaktet