+45 3170 3437 [email protected]

360 graders analyse af dit site

Onlinestrategi baseret på facts – ikke fornemmelser

Lad Webdesign Danmark hjælpe dig

og bliv synlig på nettet

“Uanset om du ønsker at lave Søgemaskineoptimering (SEO), AdWords eller anden online markedsføring, bør du altid have grundlaget i orden for at kunne lave en online strategi, der er baseret på viden og ikke blot fornemmelser.”

360 graders gennemgang

Vi gennemgår dit website fra A til Z i forhold til alle de parametre, der er med til at bestemme synligheden af dit site. Det gælder både de faktorer, der er med til at bestemme din placering i forhold til ”gratis” søgning (udgangspunkt for søgemaskineoptimeringen) og i forhold til den betalte markedsføring (AdWords, Display Advertising etc.).

 Med vores rapport i hånden har du et oplyst grundlag for din fremtidige onlinestrategi og kan fokusere på de områder, der giver mest valuta for pengene.

Læs nedenfor om den omfattende analyse vi laver af dit site / din webshop.

Læs nedenfor om vores grundige analyse

Overordnet opsætning af sitet (Teknisk SEO).

Her ser vi på, i hvilket omfang din hjemmeside er sat op, så Google kan finde alle siderne og registrere disse optimalt i forhold til, hvad brugerne søger på.

Kodeordene er bl.a.

  • Duplicate content – samme indhold med små variationer på flere sider.
  • Opsætning af http/https. Google kan bedst lide https – men er det opsat korrekt?
  • Hastighed (er der problemer med sider, der loader langsomt).
  • Er hjemmesiden mobilvenlig?

Indholdsanalyse af hjemmesiden (Onpage SEO)

Der er en lang række faktorer på den enkelte side, der har betydning for om Google finder den relevant i forhold til brugernes søgning. Er diverse tags udfyldt med søgeordsrelevant tekst? Er der beskrivelse af billeder? Er selve indholdet af høj kvalitet? Osv.

Vi ser bl.a. på

  • Title -tags
  • Metabeskrivelser
  • Intern linkning
  • Header-tags
  • ALT-tags vedr. billeder

Links  til din hjemmeside.

Jo, flere der linker til din hjemmeside (især fra ”gode” hjemmesider) des bedre set med Googles øjne.

Vi analyserer hvem, der linker til dig og – ikke mindst – hvem der linker til dine konkurrenter. Det giver et godt udgangspunkt for arbejdet med at skabe en linkprofil, der er bedre end dine konkurrenters.

AdWords analyse.

Hvis du i forvejen har AdWords kampagner i gang kigger vi nærmere på disse og ser igen på dine konkurrenters anvendelse og succes med AdWords. Som en del af AdWords analysen ser vi også på konkurrenternes anvendelse af Google Display Network (placering af reklamer på Googles ”samarbejdspartnere”) og på deres anvendelse af Google Shopping.

Dermed får du det bedste udgangspunkt for at slå konkurrenterne også når det gælder betalt annoncering.

Søgeordsanalyse.

I første omgang ser vi på hvilke søgeord, der giver dig trafik både den ”gratis” (SOE-relaterede) og den betalte (AdWords). Dernæst analyserer vi dine konkurrenter og ser på hvilke søgeord, der giver dem trafik og har hermed en solid baggrund for at arbejde videre på at få dit site søgeordsoptimeret.

Ekstra gratis bonus

Selv på et forholdsvis lille site kan man hurtigt miste overblikket over de mange tags og indholdet på siderne og det kan gøre det temmelig uoverskueligt at SEO-optimere.

Derfor giver vi dig – ud over vores grundige og gennemarbejdede vurdering af din hjemmeside på de forskellige områder –  også en ekstra gratis bonus: En række regneark, der giver en oversigt over hele dit site i forhold til både teknisk – og onpage SEO.

Vi bruger de bedste værktøjer på markedet (bl.a. Screaming Frog og SemRush) i vores analyse. Disse værktøjer gennemgår simpelthen hele dit site og på baggrund af dette får du et regneark for hver af følgende  SEO-relevante parametre:

 

Title-tag

  • en liste over samtlige siders title-tag
  • en liste over title-tags uden indhold
  • en liste over title-tags med duplicate indhold
  • en liste over title-tags med for kort eller for langt indhold

Metabeskrivelse

  • som ovenfor vedr. title-tag – denne gang i forhold til metabeskrivelserne

Header-tags (H1, H2)

  • Som ovenfor vedr. title-tag – denne gang i forhold til anvendelsen af header-tags

Billeder

  • Liste over alle billeder med angivelse af alt-tekst
  • Liste over billeder, hvor der ikke er angivet alt-tekst

Links

  • En liste over døde links

360 grader - og hvad så?

Vores rapport giver dig et rigtig godt udgangspunkt for det videre arbejde med søgemaskineoptimering og AdWords opsætning.

Men det er jo kun toppen af isbjerget.

Nu kommer det ofte store arbejde med at få rettet op på de ting, der forhindrer, at du kommer til tops i Google, der skal findes søgeord, laves annoncer osv.

Og det hele skal løbende vedligeholdes:

  • markedet ændrer sig
  • Googles algoritmer ændrer sig
  • dine konkurrenter står heller ikke stille

Hvis du vælger at gøre det selv, har du et godt udgangspunkt i vores rapport.

Hvis du ikke orker det, står vi klar til at hjælpe dig med alt fra opsætning af Google Analytics, søgemaskineoptimering, linkbuilding, AdWords opsætning, remarketing osv.

Online Marketing

Pengene tilbage garanti

 

Hos Webdesign Danmark binder du dig ikke til noget. Vi stoler på, at kvaliteten af vores arbejde vil få dig til at blive. Så vi opererer ikke med lange kontrakter, som du ikke kan komme ud af. Hvis du ikke synes samarbejdet giver værdi, kan du opsige det fra dag til dag.

Tværtimod giver vi tilfredshed eller pengene tilbage på de første kr. 5.000,- vi fakturerer. Efter vi er blevet enige om hvilke opgaver. vi skal udføre i forhold til dit site, går vi i gang. Når vi har nået de kr. 5.000, gør vi sammen status over det udførte arbejde. Er du på dette tidspunkt ikke tilfreds, får du de kr. 5.000,- tilbage - uden diskussion.

Få et opkald fra Webdesign Danmark. Vi ringer til dig snarest muligt til en uforpligtende snak om, hvordan vores 360 graders analyse kan skabe den solide basis for din online strategi

Bliv kontaktet